Friday, September 15, 2006


4 weeks in Holland!! I made it!!

Today was my last day of classes, and the day I did my final exam...and guess what? I passed it!!! I am so happy and proud of my accomplishment!!! I arrived here on the 21 of August, 1 week late for the course. I saw that everybody was sooooo ahead of me (16 chapters!!) and everyday I stayed longer in de school to try to catch up! And in the second week I did catch up!
I learnt a lot! (and I am noticing that my dutch is damaging my english..it's so easy to mix them up!)
Not only I learnt the language a little bit more, I learnt more about my new country. The country of the man I married and with whom I am completely in love! Nederland!!!!
Tomorrow I am going back to Washington. Mixed fellings: I am very sad to leave Holland and John's parents, but at the same time so happy to see John, my sister Mariana (who had arrived in DC to spend 2 months studying english there!) and my friends! It is great to go back home, to my things..I have been away since the begining of July....UAU, what a summer!!!
As soon as I get in DC I will post more about my summer, my wedding, my honemoon, my experience in Holland..etc.....

8 Comments:

At 9:36 AM, Blogger Vanessa said...

Welcome back home!

 
At 1:38 PM, Anonymous camila said...

Bem-vinda Ju!!!

 
At 5:14 PM, Blogger Claudia said...

Ju... nós estamos morrendo de saudades!!!! Hoje a noite, eu e o namô vamos lá encontrar o seu maridinho e sua irmã.. tentar fazer o tempo passar mais rápido até a sua chegada! Quero saber de todassss as novidades!!! E adoreiiii a foto no sapatinho holandes!

 
At 6:16 PM, Blogger mulher de aries said...

Oi amiga...welcome back!!!

 
At 5:21 PM, Blogger Sonho Meu said...

Congratulations ! very well done !!
Vais trazer o sapatinho amarelo contigo ?
Bjos,
me

 
At 7:35 AM, Blogger Jady said...

kkkkkkkk Essa foto ficou show kkkkkk

xerão

(tu não me conheço, mas eu te conheço muiiiiiiiito através da Clau ;-)

 
At 8:10 AM, Anonymous Simone said...

OI Juliana, que legal seu blog. Tambem existe um Holandês lindo na minha vida. Ainda nao conheço a Holanda, estou indo mês que vem.
Bjus e tudo de bom

 
At 6:30 PM, Blogger poemusicas said...

Quero comentar da falta que voc^s fazem para o nosso País. O meu País tem coração e sente saudades, o nosso país, é como uma avó, louco pela chegada de vocês, nem que seja de férias. Contemo-nos novamente e sentiremo-nos dimuídos em quantidade e qualidade. O nosso País sem vocês não é o mesmo. Ele sabe disso.
Naeno

 

Post a Comment

<< Home